Saturday, March 27, 2010

☑How to Train Your Dragon

Semalam dapat gak aku tgk cte nieh ngn adek2 aku..Ok, kali ini aku nk wat muvie review..
Wah! First tyme aku wat muvie review nieh...



Al-kisahnya, seorang bdak lelaki bername yang Hiccup dari puak Viking yang dikatakan pembawa malang kepada penduduk kampunag tiap kali dia turut keluar untuk 'menangkap' naga-naga yang mencuri hasil ternakan di kampung itu.Ayah Hiccup merangkap kepada ketua di kampung itu amat kecewa dengan dia kerana diri dia bukanlah apa yang diharapkan dan diimpikan oleh ayahnya.Hiccup sangat berbeza dari pada Viking yang lain bukan sahaja dari segi fizikal(gagah) malah naluri (membunuh naga).Namun, semua itu berubah apabila Hiccup bertemu dengan Night Fury iaitu seekor naga yang paling digeruni dan ditakuti oleh penduduk di situ.Nak taw cte selanjutnya? tgk la sendiri!


Ok...Cerita ini so-so je sebenarnye.. nk kate kelakar sangat smpi pecah perut tuh,, x de la... dan ceita nie cm cte katon yang lain.yang berakhir dengan kegembiraan..(gembire la gak walopon Hiccup dh ilang satu kaki akhirnye)..Tp bagi peminat cerite katon mcm aku.... aku rse enjoy je tgk cte nieh sbb rse dih, gembire, dapat dirasai tatkala menonton!..Comey sgt nage tuh!N if korang tgk 3D mungkin lg berpuas ati!

Overall aku kasik : ✩✩✩  setengah


antare org yg slalu membuatka aku homesick dan ingin balik umah tiap2 mgg!

No comments: