Tuesday, May 25, 2010

hobi aku 10 TAHUN DULU~


ye.. aku x tpo weyh.. 10 tahun dlu.. hobi nie yg terpilih mse aku  darjah 5... korg agak2 ape? ok la.. aku bg 1 hint..tgk pic pertame nieh..



rase2 ape? ape? tataw erk..aku rse korg pon mls nk teke pe bende... meh cnie aku habaq mai kat ampa suma...

Hobi aku  mse kecik-kecik.. (drjh 5 tu kire kecik2 lagi kan?kan?) ialah..... jeng3.. 

MENGUMPUL SETEM!!

caye x? caye x? hehehe..  aku pon x caye sebenarnyer aku pernah kumpul setem waktu mude dulu..aku terjumpe album nie  mse aku aku selongkar rak buku kat bilik aku kononnya nk bace balik novel dahulu kala.. 

Mase kecik2 dulu aku nie mudah terpengaruh.. bukti nyer apabile ade sorg cine nie die datang kat skola aku jual setem.Ade sorg membe aku Haziah namenyer.Die yg dok sebok beli setem2 kat cine nie..aku tanye die..

' Nape ko beli setem2 nie.bukan boleh gune pon.Dh bercopkan ' Pertanyaan yg agak berlagak pandai..
'Aku kumpul setem la' Sambil menunjukkan satu album yg penuh ngn setem dalam ngn luar negare..Ternganga aku tgk album die..

Esoknyer, mase mak aku nk bagi duit blanje skola.. Aku minx duit lebih dr mak aku sbb nk beli setem..Mak aku tanye gak kenape.. tp sebab bas dah datang tuh..Mak aku kasik je duit..So, dipendekkan cite, aku aku pon beli setem dekat cine tuh..Haziah sudah semestinya memerli aku.tapi dapat ku tempis dengan muka setebal 3 inci ini..

Mekasih Haziah kau la punca aku bergelar pengumpul setem!


Bermula hanye beberape keping, dalam setahun aku dapat kumpul satu album..Agak bersungguh2 la aku kumpul dulu..Aku minx dekat pakcik makcik.. Pastu kalo pergi bercuti kat mane2.. Aku nmpk setem menarik..Aku beli..Of course dengan bantuan kawan2 yg de minat yg same..Kami amalkan sistem barter! 

Dah la.Aku malas nk membebel lagi.. Jom ar tgk antare setem2 yg aku kumpul..
 satu muka surat nie mmg khas utk setem Malaya..syg beb!
setiap kali aku tgk setem nie pastinya aku menitiskan airmate tatkale mengingati
jasa nenek moyang kite..
ok, yg nie aku tipu.


 yg nie setem Malaysia..ade la 2-3 helai mukasurat utk Malaysia je..



seterusnya negare jiran kite..Singapore..
Singapore punyer x byk..satu muke surat je.



Jepun pon x byk.. ade la dlm 13 keping..
kalo inchik ZACK tgk nie..
Agak2 boley x ZACK tlg tambahkan koleksi sy nie??
hehehe



tgk bendera pon dh taw kan negare mane...

aku rase mase kecik2 dlu.. aku suke asingkan ikot negare..


Mse kecik2 dlu aku tataw yg ade kepale pompuan tuh negare mane..
Jadi kalo setem yg ade kepale pompuan tuh.. aku letak kat muka surat nie.. hahaha


Setem nie paling aku suke! 
Kalo korg perasan setem nie bersabung antare satu same lain..
kan?kan?


sampaikan Albert Einstein punyer setem pona ku ade..


Yang nie lagi kesian..4 keping je..
Sape2 yg dekat Republic Czech tuh...
Meh la berbakti kat aku..
eh, ke sistem pos kat sane dh x pakai setem?
p/s:
  • ade lg byk negare. yg aku x tunjuk..Jenuh la nk tunjuk semue kan..
  • minat aku kat setem nie bertahan setahun je..aku dh x jmp kwn yg senafsu sehobi dengan aku mse kat skola menengah.

isnin lepas aku ngn adek aku gi tgk wyg ngn dgn daus..
Letters To Juliet..
best! nnt aku wat review erk..




7 comments:

zack zukhairi said...

wah! semangat gile kumpol setem. nanti aku nak balik malaysia, ang ingatkan aku. aku belikan ang 2-3 keping setem sini utk ang k?
:)

myaamirah said...

fara.. skrg blog akak da private.. kalo nk link.. bg la emel.. t akak invite.. tq

faramira said...

zack:

mse kecik2 dlu semangat la..

yes! dapat tmbah koleksi aku.. mekasih zack!
weeeee~~~

ok2.. nnt aku igtkan ang.. hehe

faramira said...

kakmya: okeyh!(^_^)

wadud@duad said...

pergh banyak tol setem???? mai satu yang paling klasik? :-p
memang best kumpul stem.. giler banyak..

et said...

agaknya semua orang yang nak jadik doktor mmg suke kumpul setem ke? huhu.abg kt pon suke kumpul setem dolu2.

faramira said...

et:

errr... cm x je.. dlu kite nk jd pharmasict~