Monday, May 10, 2010

denyut kasih medik 2

aku dh abes bace DENYUT KASIH MEDIK.seperti yg dijanjikan aku nk bg ulasan psl novel tu.. Kalo sape yg harapkan nie novel cinte yang jiwang2 tuh.. hancur la harapan korg.. hahaha.. ini bukan novel cinta yg entah ape2 ok.. aku beli novel nie pon sebab aku taw nie bukan novel cinte..tp ade gak la psl jodoh2 dlm nie..dh2.. stop mengarut farah.. berbalik kpd novel nie.


Pada aku la, novel nie unik. Novel nie byk pengisian agame.Mengisahkan pasal liku-liku dan cabaran seorang doktor pelatih, Dr. Muslih nk mengaplikasikan syariat islam mse die bertugas. Persepsi kite psl bende2 biase kat hospital boley brubah la lepas bace novel nie. Knape aku ckp novel nie unik? sbb ade terselit info fiqh medik , doa , ayat2 alQuran dan hadith , hukum agame yg ade yg aku tataw lpas bace jd taw..Pastu, novel nie mcm bg gambaran cmner kehidupan sebagai doktor houseman.. sape2 yg bakal2 doktor tuh elok benar la bace novel nie..Oh ye, kalo korg mengharapkan bahasa yang sempoi2..x dapet den nk nolongnye.. haha.. buku nie bahasa die sangat proper..(kadang2 nk tertdo gak aku bace .. hehe) tp,ape salahnye layan bahan bacaan camnie kan .. Xrugi pon..Ade manfaatnye..

Ok.. itu sahaja pendapat aku la psl novel nie... aku tataw la korg cmner.. Nk taw kene la bace sendiri okie.. hikhikhik






4 comments:

wadud@duad said...

macam best jer denga bunyik?hehe.. sya kurang minat novel.. minat artikel lagi :)

faramira said...

wadud: sy pon kurang minat novel (dan ape2 bacaan yg berfaedah sebenarnye) tp kdg2 tu layan je la.. hehehe.. kalo minat artikel.. bc la artikel.. selere masing2 kan~~ (^_^)

Cik Rama-Rama said...

fara.. nak pinjam leh!!
hehe~
itupun klo ko sudi bg pinjam la..
klo x pun xpe..
=P

faramira said...

cik rama-rama : bley je..hehe.