Tuesday, May 18, 2010

Alhamdulillah..

Salam semue.. ecece.. dan2  nie nk bg salam...selame nie terus terjun kat intro.. 

aku nk share berite gembire nie.. ya Allah.. aku rse sgt bersyukur... aku nyer PROFESSIONAL EXAM yg aku cte dlu.. aku passed sume subject.. VIVA DMT yg aku cte dlu pon aku lepas.. ya Allah terime kasih.... walopon mmg aku rse aku x ley jwb ape yg Dr SyaShu nyer soalan.. tp aku lepas.. Rezeki aku... Alhamdulillah... (tetibe teringat plak aku dok kutuk Dr2 nie lpas aku viva dlu.. Astaghfirullah... isk3..kene minx maaf nie..)

Kalo nk taw..Fakulti Pergigian UKM punyer stail bgtaw result.. bukan check gne sms or check online...tp kitorg sume duduk kat bilik mesyuarat.. lepas tuh biasenyer Dean akan bace name sorang-sorang..pastu die bgtaw result kite.. out loud!.. tp td bukan Dean kitorg yg bacekan result..

Td Dr Jas yg bace kan result plajar2 2nd year ... Bagi yg lulus die akan ckp..' Si polan Bt Si Polan anda lulus dan boleh teruskan pengajian'.. Bagi yg lulus bersyarat.. dia akan ckp ' Si Polan anak perempuan ayah anda lulus bersyarat dan perlu menduduki semula subjek bla3'..Boley bayangkan x?? boley x?? boley x????

Dialog kat bawah nie situasi aku td....


Dr Jas         : Nurfarah Amirah Bt Anuar
Aku             :  (angkat tangan)
Dr Jas          : Awak lulus .. (perlahan je die cakap)
Aku             : Alhamdulillah.. tp betol ke ape aku dengar.. (monolog dgn diri)..
Aku             : Seha, ko dgr x td?..(x caye dgn ape yg aku dgr td)
Seha           : Aku x dgr name ko..
Aku             : Ecah, ko dgr x name aku td?
Ecah           : Aku x dengar gak...
Aku             : Ah sudah..(air jernih dh start mengalir kat pipi dh)

Aku tunggu sampi sume org taw result... pastu aku angkat tangan..

Aku             : Dr, boley x sy tanye result sy balik.. sbb td mcm x dgr..
Dr  Jas        : Sape name awk?
Aku             : Nurfarah Amirah..
Dr   Jas        : Bt Anuar???
Aku             : (angguk kepale)
Dr   Jas        : no matrix A122---??
Aku              : (angguk lagi)

Dr diam.. pastu pandang aku lame.. Die senyum .. Awk lulus...

Heshhhh.. wat malu je kan aku nie....Tp mmg aku mcm takot salah dgr mse tuh..

Alhamdulillah..Syukur kepada mu Ya Allah... 

Congratz kpd kwn2 yg lulus... Bagi yg kne reseat.. Jgn putus asa..Usaha..Doa byk2.. Kitorg pon doakan korg.. InsyaAllah sume kawan2 aku naek 3rd year!! amin.....cuak la pulak nk naek CLINICAL YEARS nie..




10 comments:

cik rama-rama said...

tahniah, tahniah,tahniah dan TAHNIAHHHHH !!~

just_ad said...

ouh congrats!! adeyh dah dapat result dah...kitorang baru nak start exam...haih

et said...

tahniah anak dare.^^

faramira said...

ecah: thnx.. ko antare org yg sentiase bg aku semangat ecah... syg ko..

adi: thnx.. cayokk! hahaha.. nnt bile korg dh abes exam lg terase kot nikmat abes exam tu.. balik msia jumpe family.. kan? kan?

et: macehhh~~~=)

Anonymous said...

tahniah!!jelesnya... teruskan usaha OK ;)

faramira said...

siti: insyaAllah..(^_^)V

Unknown said...

tahniah budak bucuk! hehe

faramira said...

kak mya: thnx kak.. dh abes sem dh.. x jmp pon.. hukhuk..

Unknown said...

hehe.. umah kat ne? bile balik umah.. akak bulan enam g kolej.. eh fara ade adik blaja lagi ke?

faramira said...

kak mya: umah kat klang... hoho.. adek sy sorg kat uitm .. sorg lg form 4 .. nape kak?