Wednesday, June 9, 2010

perlu ke perempuan pandai masak?

arini mse masak2 utk makan tgh ari ngn mama aku.. aku terpkir...lalu tetibe memaculkan soalan 


'dulu mse sebelom kawen abah pernah tanye mama tak ... mama pandai masak ke tak?'  

'abah tak pernah tanye pon'  mama jawab..

'abah tak kesah ke kalo mama tak pandai masak?' aku tanye lagi

'tak kesah la kot' mama jawab lagi..


aku terpikir knape abah x pernah tanye erk? abah betol2 x kesah ke kalo mama x pandai or abah yakin mama pandai masak n x perlu ditanye lagi..maklum ar ,mama dh kehilangan mama kandungnya seawal usia 6 tahun.. pastu tinggal ngn nenek lpas tuh dapat MAK TIRI yg mcm LELA MANJE nyer mak tiri!mustahil x taw masak kan.. yeah.. mungkin abah yakin ngn mama..and abah beruntung mama mmg pandai masak..

atau abah x kesah dan sedie terime seadanya.. wah.. bagus betol abah..
ok.. persoalan aku .. mmg salah satu ciri wajib utk sorg laki wat perempuan tuh bini =kene pandai masak erk?

kalo x pandai cmner? bukan kalo x pandai masak bile dh kawen n bertahun2 masak lame2 jadi pandai gak ke?

kalo jodoh korg sorg org pantai timur sorg org n9.. kan berlawanan selere tuh? even pompuan tuh pandai masak.. sudah semestinye pompuan tuh pandai masak mkanan org n9.. itu menjadikan die x pandai masak org pantai timur nyer makanan.. tu kire x pandai masak gak kan?

ok la..aku mls nk membebel lagi.. persoalan aku mmg wajib erk pompuan pandai masak?
atau pon korg x kesah..tp bile korg dpt sorg pompuan pandai masak itu adalah satu kredit?


p/s: aku nk tanye abah aku la nape die x tanye mama pandai masak ke x?

7 comments:

bellar0ssa said...

huhu pandai ke tak pandai yang penting kena ada rasa nak belajar.. kalau tak pandai..kenelah belajar..klo malas tu yang tak patut.. dah memang fitrah perempuan kena tahu masak.huhu.. yelah lebih elok kita bagi air tangan kita pada sang suami. =P

Cik Rama-Rama said...

buku resepi kan ade..
kat tenet pun belambak kot weyh, aritu ak cr resepi ns kerabu tu pun kat tenet.. hehe~
p/s: ape kate abah mu?? (sibuk!!) haha~

faramira said...

kak intan:
yeay! kak intan dh kembali!

btol2.. kalo x taw.. mmg kene blaja... setinggi mane pon pangakt sorg pompuan tp kat dapur gak tempat die akhirnye..(eh cmnie ke peribahase tuh)

-nk tawan ati suami kene tawan perutnye kan?-ekekek

faramira said...

ecah:

haa... skrg dh xde alasan utk tataw.. google je! kan?

p/s: aku tak tanye lagi.. ekeke.. nnt la aku tanye..

LaYLadaMaTaTakBoOLaT said...

hehehe..
farah..
kwn aku nye kakak ada ckp..
tak kesah sedap ke tak..yg pntg,ble dh berlaki kita buat segala2nye dgn penuh kasih sayang..ehhehhe..
masak dgn air tgn sndr..mgkn tak sdp bg org lain..but..klu dh pnh dgn kasih syg..perghh..mest enak punyee..


p/s: ape aku ngarut nie..

faramira said...

ahahaha...

ko nyer status kat fb tuh tuju kat aku ke?
x kan..
sbb aku x terase pon.. ekekek

p/s: aku pon merepek

LaYLadaMaTaTakBoOLaT said...

status yg mne ??